Wnioski o zapewnienie dostępności

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
8 października 2021

Wnioski o zapewnienie dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej

Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować urząd o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej tego podmiotu.

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".

Wniosek powinien zawierać:

  • Dane kontaktowe wnioskodawcy.
  • Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym.
  • Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą
  • Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
  • W załącznikach poniżej zamieszczono przykładowy wzór wniosku. Korzystanie z udostępnionego wzoru nie jest obowiązkowe.

Termin rozpoznania wniosku:

Wniosek realizowany jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jego złożenia. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, wnioskodawca zostanie poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku lub o braku możliwości jego realizacji ze wskazaniem możliwego dostępu alternatywnego.

Wnioski o zapewnienie dostępności cyfrowej

Zgodnie Ustawą  z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Wniosek powinien zawierać:

  • dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
  • wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo,
  • wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
  • wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.
  • W załącznikach poniżej zamieszczono przykładowy wzór wniosku. Korzystanie z udostępnionego wzoru nie jest obowiązkowe.

Termin rozpoznania wniosku:

Wniosek realizowany jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia jego złożenia. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, wnioskodawca zostanie poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku lub o braku możliwości jego realizacji ze wskazaniem możliwego dostępu alternatywnego. Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji.

Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

  • osobiście w Wojewódzkim Inspektoracie Farmaceutycznym w Kielcach Al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce (nr pokoju 433 na IV piętrze budynku C Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach);
  • za pośrednictwem poczty tradycyjnej, przesyłając na adres: Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny w Kielcach Al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
  • za pomocą platformy e-PUAP na adres: /c6c08rbq6k/skrytka
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając na adres: sekretariat@kielce.wif.gov.pl

Wniosek do pobrania - plik w formacie Word

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny w Kielcach
Data utworzenia:2021-10-08
Data publikacji:2021-10-08
Osoba sporządzająca dokument:Dorota Dolecka
Osoba wprowadzająca dokument:Marek Piwowarczyk
Liczba odwiedzin:744

Rozwiń Historia zmian

Data i godzina zmianyOsoba zmieniającaOpis zmianyPoprzednia wersja
2021-10-08 21:41:28Marek Piwowarczykwnioski o dostępnośćWnioski o zapewnienie dostępności