Wnioski o zapewnienie dostępności
Wnioski o zapewnienie dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować urząd o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek powinien zawierać:
- Dane kontaktowe wnioskodawcy.
- Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym.
- Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą
- Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
- W załącznikach poniżej zamieszczono przykładowy wzór wniosku. Korzystanie z udostępnionego wzoru nie jest obowiązkowe.
Termin rozpoznania wniosku:
Wniosek realizowany jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jego złożenia. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, wnioskodawca zostanie poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku lub o braku możliwości jego realizacji ze wskazaniem możliwego dostępu alternatywnego.
Wnioski o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Wniosek powinien zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
- wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo,
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.
- W załącznikach poniżej zamieszczono przykładowy wzór wniosku. Korzystanie z udostępnionego wzoru nie jest obowiązkowe.
Termin rozpoznania wniosku:
Wniosek realizowany jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia jego złożenia. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, wnioskodawca zostanie poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku lub o braku możliwości jego realizacji ze wskazaniem możliwego dostępu alternatywnego. Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
- osobiście w Wojewódzkim Inspektoracie Farmaceutycznym w Kielcach Al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce (nr pokoju 433 na IV piętrze budynku C Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach);
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej, przesyłając na adres: Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny w Kielcach Al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce
- za pomocą platformy e-PUAP na adres: /c6c08rbq6k/skrytka
- za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając na adres: sekretariat@kielce.wif.gov.pl
Wniosek do pobrania - plik w formacie Word
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny w Kielcach |
---|---|
Data utworzenia: | 2021-10-08 |
Data publikacji: | 2021-10-08 |
Osoba sporządzająca dokument: | Dorota Dolecka |
Osoba wprowadzająca dokument: | Marek Piwowarczyk |
Liczba odwiedzin: | 1097 |
Rozwiń Historia zmian
Data i godzina zmiany | Osoba zmieniająca | Opis zmiany | Poprzednia wersja |
---|---|---|---|
2021-10-08 21:41:28 | Marek Piwowarczyk | wnioski o dostępność | Wnioski o zapewnienie dostępności |